Demontaż listwy wtryskiwaczy jest bardzo prosty i można go przeprowadzić samemu w kilka minut za pomocą podstawowych narzędzi. Listwę wtryskową zawsze demontujemy z wyłączonym silnikiem oraz wyłączonym zapłonem (najlepiej, gdy kluczyki są wyjęte ze stacyjki), bowiem elektrozawór odcina wówczas dopływ gazu do parownika i pozostałych elementów instalacji gazowej. W przewodzie prowadzącym z filtra fazy lotnej do listwy może znajdować się bardzo mała ilość gazu, która w czasie 1 sekundy podczas zdjęcia go z filtra fazy lotnej uleci do atmosfery. Przeważnie do zdjęcia opasek zaciskowych z węża wystarcza prosty śrubokręt. W niektórych instalacjach zamiast opasek ślimakowych, które poluzowuje się śrubokrętem producenci stosują opaski zatrzaskowe, które można zdemontować za pomocą prostych obcęgów kowalskich. Zdjęcie poniżej ilustruje sposób zdjęcia i ponownego założenia takiej opaski. Po zdemontowaniu opasek, węży i listwy wtryskowej, wszystkie węże najlepiej jest zaślepić za pomocą śrub (Węże wtryskiwaczy śrubami o średnicy 8mm, natomiast wąż doprowadzający gaz do filtra fazy lotnej śrubą o średnicy 12mm). Przed zdjęciem wtyczek elektrycznych z wtryskiwaczy dobrym zwyczajem jest ich ponumerowanie, uniemożliwi nam to pomyłkę podczas instalacji listwy wtryskowej po otrzymaniu z regeneracji. Po demontażu listwy w powyższy sposób możliwe jest użytkowanie auta na benzynie w okresie wysyłki listwy do regeneracji.