Znając parametry znamionowe turbosprężarki przystępujemy do dokumentacji fotograficznej oraz przystępujemy do wstępnej analizy wzrokowej określającej:

  • Czy nie doszło do zniszczenia łopatek koła turbiny
  • Czy nie doszło do zniszczenia łopatek koła kompresora
  • Luzy wzdłużne oraz poprzeczne wałka turbiny
  • Zapieczenie bądź utrudniony ruch koła turbiny
  • Poprawne działanie zaworu upustowego spalin WestGate
  • Uszkodzenia spowodowane przez korozję, uderzenia itp.

Po dokonaniu wstępnej analizy przystępujemy do demontażu turbosprężarki na części pierwsze celem dokonania dokładniej analizy zużycia elementów oraz zweryfikowania uszkodzonych elementów. Na tym etapie sprawdzane są wszystkie elementy składowe turbosprężarki z wykorzystaniem mikrometrów, mikroskopu. Producenci turbosprężarek oraz profesjonalne warsztaty turbo wykorzystują w tym celu także skanery 3D.

 

 

Badane są wszystkie powierzchnie pod kątem odkształceń, rys, wżerów, odchyleń od osi. Badając poszczególne elementy turbosprężarki dokumentujemy za pomocą kamery bądź aparatu fotograficznego uszkodzone elementy. Analiza elementów na tym etapie powinna dać nam jednoznaczną odpowiedź co było przyczyną awarii turbosprężarki. Precyzyjne określenie przyczyny awarii turbosprężarki jest niezwykle ważne, bowiem brak diagnozy oraz skutecznej naprawy systemu będącego przyczyną awarii doprowadzi do awarii nowej turbosprężarki zainstalowanej w pojeździe! Uszkodzone nie nadające się do naprawy części przeznacza się do recyklingu.