Kompletny zespół turbosprężarki należy sprawdzić pod kątem prawidłowości montażu oraz należy sprawdzić czy wszystkie śruby zostały dokręcone z właściwym momentem. W trakcie dokręcania należy także zwracać uwagę na kolejność w jakiej śruby poszczególnych elementów powinny zostać dokręcane. Po montażu wszystkich elementów turbosprężarki w jeden zespół należy dokonać inspekcji wizualnej czy podczas montażu nie doszło do zanieczyszczenia turbosprężarki oraz czy wszystkie elementy są spasowane prawidłowo.

 

Po ostatecznych weryfikacjach możemy przystąpić do próby szczelności oraz kalibracji zaworu upustowego tzw. gruszki lub ustawienia zmiennej geometrii. Nowoczesne turbosprężarki wyposażone są w zawory sterowane elektronicznie i do ich testów wymagane są specjalne testery elektroniczne za pomocą których należy zweryfikować poprawność działania zaworu. Po ostatecznych testach i weryfikacjach turbosprężarka jest gotowa do użytkowania.

 

 

Profesjonalne warsztaty wyposażone w urządzenia do pomiarów wydajności oraz mierzenia stopnia kompresji mogą wykonać pomiar oraz tzw. mapę turbosprężarki. Wykonaną mapę należy porównać z mapą nominalną parametrów producenta. Powyższe pomiary wykonywane są przeważnie przez profesjonalne warsztaty specjalizujące się w tuningu turbosprężarek i pozwalają określić poprawę parametrów turbosprężarki w porównaniu do turbosprężarki oryginalnej.

 

 

Po przeprowadzeniu powyższych procesów wszystkie otwory turbosprężarki należy zabezpieczyć za pomocą odpowiednich zaślepek. Tak przygotowaną turbosprężarkę należy zapakować w worek z grubej folii ochronnej a następnie zapakować do pudełka. Turbosprężarka powinna zostać zabezpieczona w pudełku przed poruszaniem się i ewentualnymi uszkodzeniami za pomocą odpowiedniego systemu pakowania. Najlepiej w tym wypadku sprawdza się system z samokształtującą pianką. Tak przygotowana turbosprężarka nadaje się do bezpiecznego transportu.