Turbosprężarki hybrydowe

Turbosprężarka hybrydowa – to zmodyfikowana standardowa turbosprężarka pod kątem uzyskania określonych właściwości. Zazwyczaj modyfikacji takiej dokonują osoby podnoszące moc silników. Turbosprężarka hybrydowa łączy zazwyczaj szybką odpowiedź na naciśnięcie pedału gazu z dużym przepływem powietrza przy wysokich obrotach i zapotrzebowaniu na dużą moc silnika.

 

Podnosząc moc silnika musimy zwiększyć ilość paliwa oraz powietrza dostarczanego do silnika. Zwiększenia ilości powietrza można dokonać co najmniej na 2 sposoby:

  • wymiana turbosprężarki na większą
  • modyfikacja standardowej turbosprężarki

 

Firmy tuningowe wybierają częściej modyfikację standardowej turbosprężarki. Zmodyfikowana turbosprężarka hybryda (hybrid turbo) ma kilka zalet w stosunku do wymiany na większą turbosprężarkę. Niewątpliwą z zalet jest brak konieczności przerabiania układu wydechowego. Turbosprężarka hybryda pasuje na zasadzie Plug and Play. Idealnie wpasowuje się w miejsce standardowej turbosprężarki. Duże turbosprężarki posiadają większą masę układu wirującego a tym samym posiadają większego laga (samochód reaguje na naciśnięcie pedału gazu z większym opuźnieniem). Turbosprężarki hybrydowe pozbawione są tej wady i stanową prawie idealny kompromis pomiędzy zapotrzebowaniem na większą turbosprężarkę  oraz małym lagiem. 

 

Turbospec przeprowadza modyfikacje wszystkich turbosprężarek występujących w samochodach osobowych i dostawczych. Przy wyborze firmy warto zwrócić uwagę na opinie osób które wykonały podobne usługi jak także na to czy dysponuje ona sprzętem do optymalizacji ustawienia zmiennej geometrii turbosprężarki (VNT).  Należy pamiętać o tym że standardowy sprzęt do ustawiania zmiennej geometrii obsługuje standardowe nie zmodyfikowane turbiny. Turbiny hybrydowe wymagają optymalizacji ustawienia i do tego niezbędny jest specjalistyczny sprzęt. Na chwilę obecną (kwiecień 2018) nie znamy żadnej innej firmy w Polsce (poza Turbospec) dysponującej sprzętem do takiej optymalizacji.